افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش مزاحمت‌های تلفنی مردم مشهد برای اورژانس ۱۱۵ | تماس‌های غیرمرتبط سیر صعودی دارد

  • کد خبر: ۲۳۲۶۶۹
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کاهش مزاحمت‌های تلفنی مردم مشهد برای اورژانس ۱۱۵ | تماس‌های غیرمرتبط سیر صعودی دارد
سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش قابل‌ملاحظه مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه ۱۱۵ در این شهر خبر داد.

محمد علیشاهی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به این مطلب اظهار کرد: در سال‌های گذشته متأسفانه آمار مزاحمت‌های تلفنی ما بسیار بالا بود؛ به نحوی که ۱۰ درصد از تماس‌های برقرارشده با سامانه ۱۱۵، مزاحمت مطلق بود.

وی ادامه داد: اما اکنون و با کوشش‌های سودمند فرهنگی که در رسانه‌ها به وجود آمد، این آمار سیر نزولی قابل‌توجهی داشت؛ به طور مثال، ما روزانه ۴ هزار تماس تلفنی داریم که بین ۴ الی ۵ درصد، یعنی معادل ۱۶۰ تماس مربوط به مزاحمت است.

علیشاهی به سایر تماس‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار تماس‌های مزاحمی، ما با تماس‌های دیگری مواجه هستیم که هدفشان مزاحمت نیست، اما غیرمرتبط هستند. در واقع، سؤالاتی چون آدرس کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، مشاوره دارویی و... در حیطه کاری کارشناسان اورژانس نیست و به آن پاسخ داده نمی‌شود.

سخنگوی سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرهنگ‌سازی را رکن اصلی مقابله با تماس‌های غیر‌ضروری با سامانه‌های اورژانسی دانست و تصریح کرد: بدیهی است اگر فرهنگ‌سازی و ارتباط صحیح با بخش‌های اورژانسی و امدادی از دوران کودکی آغاز شود، هیچ‌گاه به رفتار‌های ناهنجار بزرگ‌سالی منجر نخواهد شد و هیچ تماس عامدانه‌ای، باعث تلف‌شدن جان یک شهروند نیازمند به کمک اورژانسی نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->